Mini-Maker

Ny pædagogik i dagtilbud

Kontakt

Københavns Professionshøjskole

Adresse
Humletorvet 3
1799 København V

Telefon og mail
+45 4189 7000
ucc@ucc.dk

Mini-Maker projektet

Kontaktperson
Steen Søndergaard

Telefon og mail
+45 4033 0506
sts@kp.dk

Samarbejdspartner i Erasmus+ projektet

Det internationale projekts hjemmeside

www.mini-maker.eu

Klax Kreativ UG, Tyskland

Klax Kreativ UG er tilknyttet Klax koncernen. Siden 1990 har det været i gang med et stigende antal dagskoler, børnehaver og almenskoler i Berlin, Brandenburg, Niedersachsen og Sverige sammen med institutioner dedikeret til at yde erhvervsuddannelse og videreuddannelse til pædagogiske medarbejdere. For at opnå de bedst mulige læringsresultater organiserer medlemmerne af gruppen pålidelige tjenester ved at samarbejde og arbejde i netværk med (internationale) partnere og engagere sig i en udveksling med akademikere og politikere. Dette har givet dem lang erfaring med at udvikle og implementere pædagogiske koncepter og værktøjer inden for tidlig barndom og skoleundervisning.

Klax Kreativ UG tilbyder efteruddannelse, kvalifikation og certificering på det lokale institut for Klax Pædagogik. Instituttet organiserer videreuddannelseskurser og specialkonferencer rettet mod pædagoger og institutioner som børnehaver, børnehaver, skoler og dagcentre for at undervise i den bevidste, kritiske og meningsfulde anvendelse af digitale medier i uddannelseskontekster. Det bygger på erfaringer med at bruge digitale medier, der er lavet på dagplejecentrene i Klax Group og dets internationale teoretiske og praktiske udveksling med institutioner inden for (før) skoleundervisning.

Ringer i vann, Norge

Ringer i vand har været aktiv inden for organisationsudvikling og kvalitetsforbedring af tidlige børnepasning på dagskole og skole siden 1987. Virksomheden har til formål at opnå løbende forbedringer hos disse institutioner. Det bruger et kvalitetssikringssystem baseret på EFQM-modellen.

Ringer i vand har adgang til et stort nationalt og internationalt netværk, herunder vindere af nationale og internationale kvalitetspriser, og skriver også bøger til skoler og børnehaver.

FIVE – Forschungs- und Innovationsverbund an der Evangelischen Hochschule Freiburg e.V., Tyskland

Fem e.v. er en uafhængig, velgørenhedsregistreret forening, der er strukturelt forbundet med Freiburg Protestant University for Applied Sciences. På universitetet er FIVE e.V. fungere som et institut for anvendt forskning.

Det giver professorer på universitetet en organisatorisk ramme for realisering af empiriske forskningsprojekter med praktisk relevans på højt niveau. Over en periode på mere end 30 år har FIVE udviklet sig til den største sociale forskningsinstitution hos et tysk universitet inden for anvendt videnskab takket være dens omfattende forskningsresultater.

EduCentrum and Fyxxi Lab, Belgien

EduCentrum er en belgisk nonprofitorganisation med vægt på IKT og STEM. Fyxxi, EduCentrums største projekt, fokuserer på uddannelse i STEM / IKT under og efter grundskolen. Fyxxi Lab byder børn velkommen mellem 5 og 16 år. Det giver dem mulighed for at praktisere innovative læringsmetoder og anvende tekniske kompetencer i et klasseværelse, der er fulde af STEM / ICT-værktøjer, såsom LEGO Education, Arduino, 3D-printere, laserskærere, Kano, Bee-Bots, iPad apps, Kodu, Scratch.

Fyxxi Lab er medlem af det europæiske projekt “European Schoolnet’s Future Classroom Lab” (FCL), som har inspireret flere lærere, skoler og organisationer til at udvikle deres egne “læringsrum” og ideer.

Aarhus Universitet, Danmark

Aarhus Universitet (AU) er Danmarks største universiteter. Det har 45.000 studerende på mere end 200 forskellige kurser og indgår ca. 7.000 nye studerende hvert år.

Centret for didaktisk udvikling og digitale medier (TDM) på AU sigter mod at fremme forsknings- og vidensudvekslingsaktiviteter inden for åben uddannelse, innovativ pædagogik og pædagogisk teknologi. Dette omfatter også opstilling af læseplaner. Centret udfører sin forskning ved at eksperimentere med pædagogiske design, integrere eksisterende teknologier i innovative pædagogiske praksis og udvikle ny pædagogisk teknologi. Dette letter nye tilgange til undervisning og læring.

Andre samarbejdspartnere

Ud over samarbejdet i Erasmus+ projektet, har vi i samme periode haft et samarbejde med to kommuner og et firma. Dette projekt hedder “Minimakerspace” og har følgende hjemmeside: minimakerspace.dk

Københavns Kommune

https://www.kk.dk

Furesø Kommune

http://www.furesoe.dk

Hippo Mini

https://hippomini.dk

Copenhagen Bombay

http://copenhagenbombay.com